תג קנוניקל בקידום אורגני

תג קנוניקל בקידום אתרים

LinkedIn
Facebook

תג קנוניקל בקידום אתרים: כיצד להימנע משכפול תוכן

כשזה מגיע לקידום אתרים, תוכן משוכפל באתר שלך יכול להיות בעיה מרכזית. זה לא רק מחליש את הסמכות ואת פוטנציאל הדירוג של הדפים שלך, אלא זה יכול גם להוביל לבלבול עבור מנועי החיפוש, שאולי לא יודעים איזו גרסה של דף להוסיף לאינדוקס ולהופיע בתוצאות החיפוש. כאן נכנס תג קנוניקל לתמונה.

?מה זה תג קנוניקל

Canonicalization, הידועה גם בשם "rel=canonical", היא דרך לומר למנועי חיפוש שכתובת אתר ספציפית מייצגת את "עותק מאסטר" של דף. הוא משמש כדי ליידע את מנועי החיפוש איזו גרסה של דף צריכה להיחשב כמקורית ומאילו גרסאות יש להתעלם.

?למה תג קנוניקל חשוב לקידום האתר

הסיבה העיקרית לשימוש תג בקנוניקל  היא להימנע מבעיות תוכן כפול. כאשר מנועי חיפוש סורקים את האינטרנט, הם עלולים להיתקל במספר גרסאות של אותו תוכן, כגון אותו דף הנגיש באמצעות מספר כתובות אתרים או באמצעות של דומיין. זה יכול להוביל לבלבול עבור מנועי החיפוש, שאולי לא יודעים איזו גרסה של הדף לאנדקס ולהציג בתוצאות החיפוש

חשוב להזכיר שהתג הקנוניקל אינו הנחיה, כך שלא מובטח שמנועי החיפוש תמיד יפעלו אחריו. מנועי חיפוש עדיין עשויים לבחור להוסיף גרסה אחרת של הדף לאינדקס אם הם רואים אותה רלוונטית יותר או אם יש סימנים אחרים שמצביעים על כך שצריך להוסיף אותו לאינדקס.

מה זה פקודה 301

דרך נוספת להימנע מתוכן כפול היא להשתמש בהפניה 301, המפנה לצמיתות את הכתובת  האתר לכתובת אחרת. הפניות 301 הן חלק חיוני מקידום אתרים ותחזוקת אתרים. הם עוזרים להבטיח שהמבקרים יקבלו את הגרסה המעודכנת ביותר של דף אינטרנט וניתן להשתמש בהם כדי לאחד מספר כתובות URL לאחת. הפניות 301 גם עוזרות לשפר את חוויית המשתמש על ידי כך שהמבקרים לא ינחתו על קישורים שבורים או מיושנים.

קנוניקל

ניתן להשתמש בקנוניקל גם כדי לאחד את הכוח (גוס) העצמי של קישורים, שהוא הערך המועבר לדף אינטרנט. על ידי שימוש בתג rel=canonical, מנהלי אתרים יכולים לאותת למנועי החיפוש איזו גרסה של דף אמורה לקבל את הערך של כל קישורים נכנסים. זה יכול לעזור להבטיח שכל הכוח של קישור מופנה לגרסה ה"קנונית" של דף, ולחזק את פוטנציאל הדירוג שלו.

כיצד לבצע תג קנוניקל בוורדפרס עם יואסט

אם אתה משתמש בפלטפורמת וורדפרס הפופולרית עבור האתר שלך, ביצוע קנוניקל קל יחסית עם התוסף יואסט

לאחר התקנה והפעלה של יואסט תעבור לעריכת הדף הרצוי,גלול קצת למטה בעמודעד שתגיע להגדרות ושם, תוכל לגשת להגדרות הקוניקל עבור הדפים והפוסטים שלך על ידי עריכתם בעורך וורדפרס. על ידי סימון תיבה אוטומטית את התג rel=canonical, תוך ציון כתובת האתר ה"קנונית" ככתובת האתר הנוכחית

כיצד לבצע קנוניקל ב HTML

כדי לעשות זאת, פשוט הוסף את שורת הקוד הבאה לראש מסמך ה-HTML שלך, והחלפת "http://example.com/canonical-page" בכתובת ה-URL של הגרסה ה"קנונית" של הדף:

העתק קוד

<link rel="canonical" href="http://example.com/canonical-page">

חשוב לזכור על קנוניקל

 שהגרסה ה"קנונית" של דף צריכה להיות הגרסה שאותה רוצים שמנועי החיפוש יציגו לאינדקס ויציגו בתוצאות החיפוש. זו יכולה להיות הגרסה הראשית של דף, או גרסה ספציפית של דף שברצונך לקדם.

 תג הקנוניקל הוא כלי רב עוצמה לקידום אתרים המאפשר לך להימנע מבעיות תוכן כפולות ולגבש את הכוח העצמי של קישורים. על ידי שימוש בתג rel=canonical, תוכל לאותת למנועי החיפוש איזו גרסה של דף צריכה להיחשב כגרסה "קנונית" ולהיכנס לאינדקס. בין אם אתה משתמש בוורדפרס עם תוסף  או יישום קנוניקל באופן ידני התהליך פשוט יחסית ויכול לעשות הבדל משמעותי בביצועי הקידום של האתר שלך.

למידע נוסף על טיפים חשובים על לקידום אורגני

מאמרים נוספים

קידום אורגני לעסקים קטנים

קידום אורגני לעסקים קטנים

האם קידום אורגני לעסקים קטנים שווה את הכסף כבעל עסק קטן, אתה יודע כמה חיוני יש לנו נוכחות חזקה באינטרנט. עם יותר

קידום אתרים במנועי חיפוש

קידום אתרים במנועי חיפוש השונים בעידן הדיגיטלי של היום, כל עסק צריך נוכחות מקוונת כדי להישאר רלוונטי ותחרותי אם אתה עושים את

בונה אתרים מומלץ

כיצד למצוא בונה אתרים מומלץ ומוכשר לעסק שלך כבעל עסק, האתר שלך הוא כלי חיוני לקידום המותג, המוצרים והשירותים שלך. עם זאת,

שיווק דיגיטלי לעסקים

כיצד לעשות שיווק דיגיטלי לעסקים בצורה  נכונה, וכיצד להעריך את מומחה השיווק הדיגיטלי שלך שיווק דיגיטלי הפך להיבט מכריע של הצלחה עסקית