הפניה 301

הפניה 301 ו302

LinkedIn
Facebook

מה הן הפניה 301 ו302

הפניה 301 ו-302 הן סוגים של פקודה המציינים אם דף עבר לצמיתות או זמנית למיקום חדש. קודים אלו חשובים למקדם אתרים מכיוון שהם עוזרים למנועי חיפוש להבין כיצד לטפל בדף המופנה מחדש, והם יכולים גם להשפיע על האופן שבו דפים של אתר מצורפים לאינדקס ומדורגים.

מה הם ומתי להשתמש בהם

כאשר דפים של אתר אינטרנט מוזזים או משתנים, חשוב להשתמש בסוג ההפניה המתאים כדי להבטיח שמנועי חיפוש ומשתמשים מופנים למיקום הנכון. שני הסוגים הנפוצים ביותר של הפניות מחדש הם 301 ו-302.

301 הפניה מחדש: מהלך קבוע

הפניה 301 היא הפניה קבועה, המציינת למנועי החיפוש שדף עבר לצמיתות למיקום חדש. זהו הסוג הנפוץ ביותר של הפניה מחדש ויש להשתמש בו כאשר התוכן של דף הועבר לצמיתות לכתובת אתר חדשה.

כאשר מנוע חיפוש נתקל בהפניה 301, הוא יעדכן את האינדקס שלו כך שישקף את כתובת האתר החדשה ויעביר כל כוח הקישור או דירוג לדף החדש. משמעות הדבר היא שכל קישורים המצביעים לכתובת ה-URL הישנה יפנו כעת לכתובת ה-URL החדשה, וכתובת ה-URL החדשה תקבל את הדירוג ואת הנראות במנוע החיפוש של כתובת ה-URL הישנה.

חשוב לציין שהפניה-301 הפניה מחדש עשויות להימשך זמן מה להתפשט דרך האינדקסים של מנועי החיפוש, כך שייתכן שיחלפו מספר שבועות עד שכתובת האתר החדשה תופיע בתוצאות החיפוש.

מתי להשתמש בהפניה מחדש 301:

כאשר דף הועבר לצמיתות לכתובת אתר חדשה-

כאשר אתר עוצב מחדש וכתובות האתרים השתנו-

כאשר אתר אינטרנט הועבר לדומיין חדש-

302 הפניה מחדש: מהלך זמני

הפניה 302 היא הפניה זמנית, המציינת למנועי החיפוש שדף עבר באופן זמני למקום חדש. יש להשתמש בסוג זה של הפניה מחדש כאשר התוכן של דף אינו זמין באופן זמני או הועבר לכתובת URL חדשה לזמן מוגבל.

כאשר מנוע חיפוש נתקל בהפניה 302, הוא לא יעדכן את האינדקס שלו כך שישקף את כתובת האתר החדשה ולא יעביר שום הון קישור או דירוג דף לדף החדש. משמעות הדבר היא שכל קישורים המצביעים לכתובת ה-URL הישנה ימשיכו להפנות לכתובת ה-URL הישנה, וכתובת ה-URL החדשה לא תתפוס את הדירוג ואת הנראות במנוע החיפוש של כתובת ה-URL הישנה.

מתי להשתמש בהפניה מחדש 302

-כאשר דף אינו זמין באופן זמני

-בעת הפעלת בדיקות באתר אינטרנט

-כאשר דף הועבר לכתובת חדשה לזמן מוגבל

מה האבדל בין פקודה 301 לתג קנוניקל?

הפניית 301 היא דרך להפנות לצמיתות כתובת URL אחת לאחרת. הוא משמש לעתים קרובות כאשר דפי אתר הועברו לצמיתות למיקום חדש. זה חשוב לקידום אתרים מכיוון שהוא מבטיח שכל קישור המפנה לכתובת ה-URL הישנה יופנה לדף הנכון, תוך שמירה על דירוג מנוע החיפוש של הדף ומניעת הופעת קישורים שבורים

תג קנוניקל לעומת זאת, היא תהליך בחירת כתובת האתר הטובה ביותר כאשר ישנם מספר דפים עם תוכן דומה או משוכפל. תג קנוני, שמתווסף לקוד HTML של דף, אומר למנועי החיפוש איזו גרסה של דף צריכה להיחשב כמקורית ולהיכנס לאינדקס בתוצאות החיפוש. זה עוזר למנוע בעיות תוכן כפולות ומבטיח שמנועי חיפוש מכניסים לאינדקס רק את הגרסה הרלוונטית ביותר של דף.

סיכום

גם הפניות 301 וגם 302 חשובות לקידום אתרים, אבל יש להשתמש בהן למטרות שונות. הפניה 301 משמשת לדפים שהועברו לצמיתות, בעוד שהפניית 302 משמשת לדפים שהועברו באופן זמני. שימוש בסוג ההפניה המתאים יבטיח שמנועי חיפוש ומשתמשים יופנו למיקום הנכון ושהדפים של אתר אינטרנט מצורפים לאינדקס ומדורגים נכון.

חשוב לוודא שההפניות מחדש מיושמות בצורה נכונה ושהן אינן יוצרות שרשראות או לולאות להפניה מחדש. יש להגדיר את ההפניות מחדש כך שיצביעו על כתובת אתר היעד הסופית ולא על הפניה אחרת. זה יעזור למנוע בעיות עם אינדקס ודירוג ולשמור על קידום אתרים בריא של האתר

מאמרים נוספים

קידום אורגני לעסקים קטנים

קידום אורגני לעסקים קטנים

האם קידום אורגני לעסקים קטנים שווה את הכסף כבעל עסק קטן, אתה יודע כמה חיוני יש לנו נוכחות חזקה באינטרנט. עם יותר

קידום אתרים במנועי חיפוש

קידום אתרים במנועי חיפוש השונים בעידן הדיגיטלי של היום, כל עסק צריך נוכחות מקוונת כדי להישאר רלוונטי ותחרותי אם אתה עושים את

בונה אתרים מומלץ

כיצד למצוא בונה אתרים מומלץ ומוכשר לעסק שלך כבעל עסק, האתר שלך הוא כלי חיוני לקידום המותג, המוצרים והשירותים שלך. עם זאת,

שיווק דיגיטלי לעסקים

כיצד לעשות שיווק דיגיטלי לעסקים בצורה  נכונה, וכיצד להעריך את מומחה השיווק הדיגיטלי שלך שיווק דיגיטלי הפך להיבט מכריע של הצלחה עסקית